Wprowadzenie
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników odwiedzających stronę internetową www.szerokiewody.pl.
- Administrator danych
Administrator danych osobowych: Dagmor sp. z o.o., ul. Limanowskiego 8a, 76-270 Ustka, numer KRS 0001026972, kapitał zakładowy 750.000,00 zł
- Zakres i cel zbierania danych
Dane osobowe zbierane są za pośrednictwem strony internetowej w celach:
- realizacji usług elektronicznych,
- komunikacji z użytkownikami strony,
- realizacji zamówień,
- marketingu własnych usług.
- Rodzaj zbieranych danych
Zbieramy dane osobowe takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, które są podawane dobrowolnie przez użytkowników w formularzach znajdujących się na stronie.
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratorów, jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.
- Prawa użytkownika
Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Ochrona danych osobowych
Administrator zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i stosowania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych.
- Cookies (ciasteczka)
Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratorów korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (tzw. „ciasteczek”), co umożliwia ulepszanie strony pod kątem potrzeb Użytkowników ją odwiedzających.
Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
Pliki cookies to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy korzystasz ze Strony Administratorów.
Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio ze Strony Administratorów) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych).
Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości Strony internetowej Administratorów do indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych odwiedzających ją Użytkowników.
Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują, w jaki sposób Użytkownicy Strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu Administratorzy mogą ulepszać Stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony.
Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić – opuść Stronę. Zawsze też możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies.
- Zmiany w polityce prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności. Aktualna wersja polityki prywatności będzie zawsze dostępna na stronie internetowej.
- Kontakt
W przypadku pytań dotyczących polityki prywatności, prosimy o kontakt: dagmorbiuro@gmail.com
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej RODO, informujemy:
- Administratorem danych jest DAGMOR Sp. z o.o. z siedzibą w Ustka, ul. Limanowskiego 8a, NIP 839-323-65-47, e-mail: dagmor@dagmor.pl
- Celem zbierania danych jest wykonanie umowy krótkotrwałego zakwaterowania oraz świadczenie innych usług, zapewnienie bezpieczeństwa mienia i osób, zabezpieczenie możliwości dochodzenia roszczeń.
- Podstawa przetwarzania danych osobowych: art. 6 ust. 1 lit b) (wykonanie umowy krótkotrwałego zakwaterowania, świadczenie usług) i f) (monitoring, dochodzenie roszczeń) RODO.
- Na terenie Administratora danych stosowany jest monitoring w miejscach ogólnie dostępnych (np. recepcja, korytarz, restauracja, sala zabaw) oraz na terenie przylegającym do obiektów (np. teren przed głównym wejściem).
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie. Szczegółowe zasady realizacji podanych określone zostały w RODO.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania umowy krótkotrwałego zakwaterowania, świadczenia usług oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe realizacja umowy krótkotrwałego zakwaterowania lub świadczenie innych usług. W przypadku braku zgody na przetwarzanie wizerunku konieczne jest opuszczenie obszarów objętych monitoringiem.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana mogą zostać przekazane podmiotom, które na podstawie przepisów prawa oraz stosownych umów przetwarzają dane osobowe, dla których administratorem jest Szerokie Wody Sea &Sand.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe związane z umową krótkotrwałego zakwaterowania lub świadczenia usług będą przechowywane przez okres wynikający z umowy oraz z przepisów dotyczących rachunkowości oraz dodatkowo prawa cywilnego w zakresie dotyczącym wykonywania umowy oraz dochodzenia roszczeń z niej wynikających.
- Dane osobowe pochodzące z monitoringu przechowywane będą przez okres 30 dni od dnia dokonania nagrania.
PRZEDMIOT REGULAMINU
- Regulamin Szerokie Wody Sea & Sand określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji oraz zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w obiekcie. Dokonując rezerwacji Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki regulaminu.
- Przestrzeganie regulaminu dotyczy wszystkich Gości przebywających na terenie Szerokie Wody Sea & Sand.
- Regulamin jest dostępny do wglądu w recepcji obiektu, w każdym pokoju, a także na stronie internetowej obiektu: www.szerokiewody.pl w zakładce: „Warunki korzystania”.
DOBA HOTELOWA
- Jednostką określającą długość pobytu w pokoju jest doba hotelowa.
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15:00 w dniu przyjazdu i kończy o godzinie 11:00 w dniu wyjazdu.
- Prośbę przedłużenia doby hotelowej gość powinien zgłosić w recepcji do dnia poprzedzającego wymeldowanie. Obiekt może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych lub w przypadku gości nie przestrzegających obowiązującego regulaminu.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu gościa w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt lub braku wolnych miejsc.
- Zajmowanie pokoju przez Gościa po godzinie 11:00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu i podlega opłacie za dodatkową dobę według aktualnego cennika.
MELDUNEK
- Podstawą do zameldowania Gościa jest okazanie dokumentu tożsamości ze zdjęciem (dowodu osobistego, prawa jazdy lub paszportu). W przypadku odmowy okazania w/w dokumentu, obsługa obiektu ma prawo odmówić zameldowania Gościa i wydania karty do pokoju. Obsługa obiektu uprawniona jest do spisania danych osobowych obejmujących imię i nazwisko, adres, seria i numer dowodu osobistego oraz PESEL Gościa w celu zapewnienia możliwości dochodzenia roszczeń.
- Gość nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt.
- Osoby niezameldowane w obiekcie mogą gościnnie przebywać w pokoju od godziny 7:00 do godziny 22:00. Przebywanie osoby niezameldowanej w pokoju Gościa po godzinie 22:00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego pokój na odpłatne dokwaterowanie osoby niezameldowanej do pokoju Gościa, według cen obowiązujących w dniu dokwaterowania.
- Obiekt może nie wyrazić zgody na przyjęcie Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu obiektu lub mieniu gości, szkody na osobie gościa, pracownikach obiektu lub innych osobach przebywających w obiekcie.
- Dzieci do lat 5 przebywają bezpłatnie, jeżeli śpią z rodzicami.
- W przypadku opuszczenia przez Gościa Obiektu w terminie wcześniejszym niż zawarty w umowie gwarantowanej rezerwacji, różnica w kosztach pobytu nie zostanie zwrócona.
- W przypadku przybycia Gościa do Obiektu w drugim dniu zarezerwowanego pobytu ( po wcześniejszym poinformowaniu recepcji Obiektu ) Gość zostaje obciążony kosztami pobytu również za pierwszą dobę hotelową zgodnie z umową gwarantowaną rezerwacji.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa bez podania przyczyny.
USŁUGI
- Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość jest proszony o niezwłoczne ich zgłaszanie do recepcji, co umożliwi pracownikom poprawę standardu świadczonych usług.
- Obiekt ma obowiązek zapewnić Gościom warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku oraz profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w obiekcie; bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania w tajemnicy informacji o Gościu; sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie.
- Śniadania serwowane są w formie bufetu szwedzkiego przy minimum 20 osobach. Wynoszenie jedzenia z sali konsumpcyjnej wiąże się z naliczeniem dodatkowej opłaty za dany posiłek.
- Istnieje możliwość zamówienia posiłku do pokoju w godzinach otwarcia Restauracji Laguna Marine Food & Drink. Room service płatny dodatkowo 20 PLN każdorazowo.
- W celu zamówienia dodatkowej poduszki, koca, kołdry Gość proszony jest o kontakt z recepcją.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
- Dzieci poniżej 13 roku życia powinny znajdować się na terenie obiektu pod stałym nadzorem rodziców lub opiekunów prawnych. Rodzice / opiekunowie prawni ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
- Gość obiektu ponosi pełną i solidarną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia i zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych obiektu, powstałe z jego winy, z winy osób zajmujących razem z nim pokój, wyrządzonych przez posiadane zwierzęta lub z winy odwiedzających go osób. Wskazana odpowiedzialność solidarna obejmuje również zobowiązanie Gościa do uregulowania dodatkowych opłat naliczonych przez personel obiektu na podstawie niniejszego regulaminu.
- W przypadku rażącego naruszenia regulaminu, obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług. Osoba taka jest zobowiązana do niezwłocznego zastosowania się do żądań obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia obiektu.
- W obiekcie obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i papierosów elektronicznych poza wyznaczonym do tego miejscem. W przypadku powzięcia przez personel obiektu informacji o nieprzestrzegania tej zasady lub wyczucia zapachu pozostawionego przez papierosy (w tym elektroniczne), obiekt obciąży Gościa kwotą w wysokości 1000 PLN – każdorazowo. W/w kwota zostanie doliczona do rachunku Gościa.
- W związku z zainstalowanym w obiekcie systemem PPOŻ, gość zobowiązuje się do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Drogi ewakuacyjne znajdują się w biurku w każdym pokoju.
- W przypadku uruchomienia przez Gościa czujnika alarmu przeciwpożarowego wskutek palenia tytoniu na terenie hotelu lub nieuzasadnionego uruchomienia alarmu przeciwpożarowego poprzez zbicie szybki alarmowej systemu ppoż., Obiekt naliczy opłatę w wysokości 1000 PLN. W przypadku gdy na skutek uruchomienia przez gościa w/w systemu sygnalizacji ppoż. nastąpi przyjazd Jednostki Straży Pożarnej, Gość pokrywa wszystkie koszty akcji z tym związanej, w tym mandat wystawiony przez Dowódcę Jednostki Straży Pożarnej przybyłej do obiektu na skutek czynności sprowokowanych przez Gościa.
- Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w pokojach nie wolno używać jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną, nie stanowiących wyposażenia tych pomieszczeń.
- Każdorazowo Gość opuszczający pokój, ze względów bezpieczeństwa, powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany oraz zamknąć drzwi na klucz.
- W pokojach nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych – broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych i iluminacyjnych.
- Obiektowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez gościa do obiektu w przypadku opóźnienia z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowaniem należności za świadczone usługi.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do obciążenia karty płatniczej Gościa za wyrządzone szkody stwierdzone po jego wyjeździe, a w przypadku braku danych karty, ma prawo wystąpić do Gościa o finansowe odszkodowanie.
- Z chwilą wystąpienia lub ustalenia jakichkolwiek usterek lub uszkodzeń w pokoju, Gość jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym pracownika recepcji. W przypadku braku zgłoszenia usterki lub uszkodzenia w terminie do godziny od przekazania karty do pokoju lub wykrycia usterki lub uszkodzenia, przyjmuje się, że usterka lub uszkodzenie wystąpiło w trakcie zajmowania pokoju przez Gościa.
- Wszelkie roszczenia Obiektu w stosunku do Gościa związane z ustalonymi usterkami lub uszkodzeniami, dochodzone będą według rzeczywistych kosztów ich usunięcia oraz utraconych korzyści (np. związanych z koniecznością odwołania kolejnych rezerwacji).
ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTU
- Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami kodeksu cywilnego.
- Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
- Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione na balkonie, w pojeździe oraz żywych zwierząt niezależnie od tego, czy pojazd ten został zaparkowany na parkingu obiektu, czy poza jego terenem.
ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
- Przedmioty osobistego użytku, pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego, mogą zostać odesłane na wskazany przez gościa adres, na jego koszt, tylko na prośbę Gościa.
- W przypadku nie otrzymania od gościa dyspozycji odesłania pozostawionych rzeczy, obiekt przechowa powyższe przedmioty przez okres jednego tygodnia, a po upływie tego okresu przedmioty te przejdą na własność obiektu.
- Artykuły spożywcze oraz leki nie będą przechowywane.
CISZA NOCNA
- W obiekcie obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 7:00 rano.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług obiektu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tą zasadę.
- 9
REKLAMACJE
- Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług.
- Wszelkie reklamacje przyjmuje recepcja, po czym zostają one przekazane kierownikowi obiektu.
- Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi do 14 dni od daty zgłoszenia.
POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Obiekt akceptuje obecność zwierząt. Zwierzęta mogą przebywać na terenie obiektu za dodatkową opłatą. Właściciel zwierzęcia jest zobowiązany do trzymania go w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych Gości i personelu. Gość ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez zwierzę na terenie obiektu. Zabronione jest wprowadzanie zwierząt do restauracji. Obiekt ma prawo odmówić usług sprzątania przy obecności zwierzęcia w pokoju.
- Zakazuje się prowadzenia na terenie obiektu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
- Obiekt prowadzi sprzątanie bieżące pokoi, które odbywa się codziennie poza niedzielami i dniami świątecznymi. W pokojach znajdują się komunikatory, które ułatwiają Służbie Pięter pracę. Wymiana pościeli odbywa się na życzenie gościa, nie częściej niż raz na 7 dni pobytu.
- W trosce o ekologię obiekt wprowadza następujące rozwiązanie: ręczniki pozostawione na podłodze oznaczają wymianę na nowe, a pozostawione na wieszakach ponowne użycie.
- Obiekt zastrzega sobie prawo do obciążenia Gościa kosztami w wysokości 500 PLN za dodatkowe sprzątanie związane z nietypowymi zabrudzeniami np. zabrudzeniami spowodowanymi zaburzeniami gastrologicznymi. W/w kwota zostanie doliczona do rachunku gościa.
- Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie obiektu, powodowania nieprzyjemnych zapachów oraz innych rzeczy, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości obiektu.
- Gościom nie wolno dokonywać zmian w pokojach i ich wyposażeniu, poza nieznacznym przestawianiem mebli i wyposażenia, nie naruszającym ich funkcjonalność i bezpieczeństwa korzystania.
- Na posiłkach obowiązuje strój formalny.
- Obiekt ma prawo zażądać od Gościa uregulowania rachunku za pobyt w dniu zameldowania.
- 10. Rozmowy telefoniczne pomiędzy pokojami oraz innymi telefonami wewnętrznymi są bezpłatne.
- Ze względu na przepisy bezpieczeństwa przeciwpożarowego zabronione jest używanie w pokojach grzałek, farelek i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju hotelowego. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy komputerowych.
- Karty od pokoi wydawane są w ilości 1 egzemplarz na pokój. Zgubienie karty wiąże się z obciążeniem Gościa opłatą w wysokości 100 zł. W/w kwota zostanie doliczona do rachunku gościa.
- Korzystanie ze Strefy SPA: jacuzzi oraz sauny pod wpływem alkoholu jest surowo zabronione.
- Odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z usług Obiektu Szerokie Wody regulują odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego. Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody, niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Strefa SPA jest strefą ciszy. Uprasza się o wyciszenie telefonów komórkowych. Bezpośrednio przed zabiegiem nie należy spożywać ciężkich posiłków i alkoholu. W przypadku rezygnacji z zabiegu lub chęci zmiany jego terminu prosimy o zgłoszenie tego faktu minimum 24 godziny wcześniej. Brak takiej informacji skutkuje potraktowaniem bonu jako zrealizowanego jak i doliczeniem usługi do rachunku Gościa. Za rzeczy pozostawione na terenie strefy SPA personel nie ponosi odpowiedzialności.
- W Obiekcie obowiązuje całkowity zakaz posiadania i zażywania zakazanych prawem środków odurzających. W razie stwierdzenia łamania tego zakazu, fakt ten zostanie zgłoszony na Policję a Gość będzie musiał niezwłocznie opuścić Obiekt bez prawa do zwrotu kosztów wynikających ze skrócenia pobytu w Obiekcie.
- Aktualny cennik usług i opłat w Obiekcie znajduje się w recepcji.
Z góry dziękujemy za przestrzeganie regulaminu obiektu.
Dyrekcja Szerokie Wody Sea&Sand
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Zarządu
DagmorSp. z o.o.
z dnia 1.08.2024
Standardy Ochrony Małoletnich obowiązujące
w obiekcie noclegowym
prowadzonym przez Dagmor Sp. z o.o
Preambuła
Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, w obiektach noclegowych, prowadzonych przez DagmorSp z o.o. z siedzibą w Ustce, przyjmuje się do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich (również „SOM”, „Standardy”). Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w obiekcie noclegowym dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Standardy Ochrony Małoletnich w obiekcie noclegowym są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
- Obiekt noclegowyprowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
- Obiekt noclegowyuznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
- Obiekt noclegowyw szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swoich pracowników w tym zakresie.
Słowniczek:
Na potrzeby tego dokumentu zostało doprecyzowane znaczenie poniższych pojęć:
- Obiekty noclegowe – obiekty, w których przedsiębiorca świadczy usługi w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania lub związane z działalnością rekreacyjną, w tym: Szerokie Wody Sea & Sand, Ośrodek Dagmor, Ośrodek Alicja.
- Dziecko/małoletni – na potrzeby niniejszych standardów przyjmuje się, że dzieckiem, jest każda osoba, która nie ukończyła 18 r. ż.
- Opiekun dziecka – przedstawiciel ustawowy dziecka: rodzic albo opiekun; rodzic zastępczy; opiekun tymczasowy (czyli osoba upoważniona do reprezentowania małoletniego obywatela Ukrainy, który przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez opieki osób dorosłych).
- Obca osoba dorosła – każda osoba powyżej 18 r. ż., która nie jest dla dziecka jego rodzicem lub opiekunem prawnym.
- Krzywdzenie dziecka – należy rozumieć jako zachowanie, które może stanowić popełnienie czynu zabronionego na szkodę dziecka przez jakąkolwiek osobę, w tym pracownika podmiotu, lub zagrożenie dobra dziecka, w tym jego zaniedbywanie; każde zamierzone lub niezamierzone działanie/zaniechanie jednostki, instytucji lub społeczeństwa jako całości i każdy rezultat takiego działania lub bezczynności, które naruszają prawa, swobody i dobra osobiste dzieci i/lub zakłócają ich optymalny rozwój.
- Formy przemocy wobec dziecka:
- Przemoc fizyczna wobec dziecka to przemoc, w wyniku której dziecko doznaje faktycznej fizycznej krzywdy lub jest nią potencjalnie zagrożone. Krzywda ta następuje w wyniku działania bądź zaniechania działania ze strony rodzica lub innej osoby odpowiedzialnej za dziecko, lub której dziecko ufa, bądź która ma nad nim władzę. Przemoc fizyczna wobec dziecka może być czynnością powtarzalną lub jednorazową.
- Przemoc psychiczna wobec dziecka to przewlekła, niefizyczna, szkodliwa interakcja pomiędzy dzieckiem a opiekunem, obejmująca zarówno działania, jak i zaniechania. Zaliczamy do niej m.in.: niedostępność emocjonalną, zaniedbywanie emocjonalne, relację z dzieckiem opartą na wrogości, obwinianiu, oczernianiu, odrzucaniu, nieodpowiednie rozwojowo lub niekonsekwentne interakcje z dzieckiem, niedostrzeganie lub nieuznawanie indywidualności dziecka i granic psychicznych pomiędzy rodzicem a dzieckiem.
- Wykorzystywanie seksualne dziecka to włączanie dziecka w aktywność seksualną, której nie jest ono w stanie w pełni zrozumieć i udzielić na nią świadomej zgody i/lub na którą nie jest dojrzałe rozwojowo i nie może zgodzić się w ważny prawnie sposób i/lub która jest niezgodna z normami prawnymi lub obyczajowymi danego społeczeństwa. Z wykorzystaniem seksualnym mamy do czynienia, gdy taka aktywność wystąpi między dzieckiem a dorosłym lub dzieckiem a innym dzieckiem, jeśli te osoby ze względu na wiek bądź stopień rozwoju pozostają w relacji opieki, zależności, władzy. Wykorzystanie seksualne może przyjąć również formę wyzyskiwania seksualnego, czyli jakiegokolwiek faktycznego lub usiłowanego nadużycia pozycji podatności na zagrożenia, przewagi sił, lub zaufania, w celach seksualnych, w tym, ale nie wyłącznie, czerpanie zysków finansowych, społecznych lub politycznych z seksualnego wykorzystywania innej osoby. Szczególne zagrożenie wyzyskiwaniem seksualnym zachodzi w czasie kryzysów humanitarnych. Zagrożenie wyzyskiwaniem istnieje zarówno wobec dzieci jak i ich opiekunów (definicja za Biuletynem ONZ ST/SGB/2003/13).
- Zaniedbywanie dziecka to chroniczne lub incydentalne niezaspokajanie jego podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych i/lub nierespektowanie jego podstawowych praw, powodujące zaburzenia jego zdrowia i/lub trudności w rozwoju. Do zaniedbywania dochodzi w relacji dziecka z osobą, która jest zobowiązana do opieki, wychowania, troski i ochrony dziecka.
- Przestępstwo na szkodę dziecka – wszystkie przestępstwa, jakie mogą być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa, które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko dzieciom (np. Wykorzystywanie seksualne z art. 200 kodeku karnego[1]). Z uwagi na specyfikę obiektów zakwaterowania, w których łatwo można uzyskać możliwość odosobnienia, przestępstwami, do których najczęściej może dojść na ich terenie będą przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, w szczególności zgwałcenie (art. 197 kk), seksualne wykorzystanie niepoczytalności i bezradności (art. 198 kk), seksualne wykorzystanie zależności lub krytycznego położenia (art. 199 kk), seksualne wykorzystanie osoby poniżej 15 r.ż. (art. 200 kk), grooming (uwiedzenie małoletniego za pomocą środków porozumiewania się na odległość – art. 200a kk).
- Inne formy krzywdzenia dziecka niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę – wszystkie formy przemocy stosowane wobec dziecka, które nie spełniają znamion przestępstwa ściganego z oskarżenia publicznego (np. krzyk, poniżanie, szarpanie, wyzywanie, zaniedbywanie potrzeb, itp.).
- Pracownik to osoba zatrudniona na umowę o pracę lub świadcząca pracę na podstawie zbliżonej umowy (np. zlecenie, B2B, umowa o dzieło), a także stażysta, praktykant itp.
- Pracownikiem zatrudnionym do pracy z dziećmi jest każda osoba wykonująca zadania bądź delegowana do wykonywania zadań związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi.
- Przedsiębiorca – Dagmor sp. z o.o., ul. Limanowskiego 8a, 76-270 Ustka, numer KRS 0001026972, kapitał zakładowy 750.000,00 zł
ROZDZIAŁ I. PRACOWNICY OBIEKTU
Zasady ogólne
- Obiekt noclegowy prowadzony przez Dagmor sp. z o.o. w Ustce zobowiązuje się edukować swoich pracowników na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje. Obiekt może realizować ww. edukację poprzez różne formy szkolenia np.: szkolenia zewnętrzne, wewnętrzne, e-learning, materiały edukacyjne wypracowane przez obiekt noclegowy i dostępne dla pracowników, materiały edukacyjne dostępne bezpłatnie, wypracowane przez inne organizacje.
- Każdy pracownik mający kontakt z dziećmi/małoletnimi, przed dopuszczeniem do pracy, jest zapoznawany z SOM, co zostaje przez niego potwierdzone złożeniem oświadczenia i zobowiązaniem do przestrzegania zasad i procedur zawartych w tym dokumencie. Załącznik nr 1
- Pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi podlegają cyklicznym szkoleniom, co zostaje udokumentowane przez pracodawcę.
- Przedsiębiorca zobowiązuje się do uwzględnienia sytuacji dzieci z niepełnosprawnościami zgodnie z Załącznikiem nr 12.
Zatrudnianie osób do pracy z dziećmi
- Osoby pracujące z dziećmi muszą wykazać w historii swojego zatrudnienia, że
w przeszłości nie skrzywdziły żadnego dziecka. - Każdą osobę zatrudnianą/delegowaną do pracy z dziećmi w obiekcie noclegowym prowadzonym przez DagmorSp z o.o. z siedzibą w Ustce, należy obowiązkowo sprawdzić w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Dotyczy to również pracowników niepełnoletnich, czyli poniżej 18 r. ż. Sprawdzenie osoby w Rejestrze odbywa się poprzez wydruk wyników wyszukiwania osoby w Rejestrze z dostępem ograniczonym, który następnie wkładany jest do akt osobowych osoby sprawdzanej. Zakres danych osobowych niezbędnych do sprawdzenia osoby w Rejestrze znajduje się w Załączniku nr 3.
- Ponadto każda osoba zatrudniana/delegowana do pracy z dziećmi musi dostarczyć informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziałach XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
- Jeżeli osoba zatrudniana/delegowana posiada obywatelstwo inne niż polskie wówczas powinna przedłożyć również informację z rejestru karnego tego państwa, którego jest obywatelem, uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, bądź informację z rejestru karnego, jeżeli prawo tego państwa nie przewiduje wydawania informacji dla w/w celów.
- Od osoby zatrudnianej/delegowanej należy również pobrać oświadczenie
o państwie/ach zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczypospolita Polska i państwo obywatelstwa, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej. Załącznik nr 4 - Jeżeli prawo państwa, z którego ma być przedłożona informacja o niekaralności nie przewiduje wydawania takiej informacji lub nie prowadzi rejestru karnego, wówczas osoba zatrudniania/delegowana składa pod rygorem odpowiedzialności karnej oświadczenie o tym fakcie. Załącznik nr 5
- Pod oświadczeniami składanymi pod rygorem odpowiedzialności karnej składa się oświadczenie o następującej treści: „Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” Oświadczenie to zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
- W przypadku korzystania z usług podmiotów zewnętrznych obiekt powinien zawrzeć w umowie z tym podmiotem stosowny zapis, który umożliwi egzekwowanie odpowiedniego standardu w zakresie sprawdzania przez tenże podmiot pracowników, pod kątem ich bezpieczeństwa wobec dzieci. Zapis umożliwi obiektowi kontrolę spełnienia obowiązku pod rygorem natychmiastowego wypowiedzenia umowy oraz kary umownej lub innych sankcji związanych z niespełnieniem warunków umowy w tym zakresie.
Zakres kompetencji i odpowiedzialności osób wyznaczonych do wdrażania Standardów Ochrony Małoletnich
- Nadzór nad stosowaniem SOM prowadzi Przedsiębiorca.
- Menager obiektu jest jednocześnie koordynatorem ds. SOM (w dalszej części dokumentu zwany „Koordynatorem”).
- Koordynator jest osobą odpowiedzialną za zapoznanie pracowników z treścią SOM oraz monitorowanie ich stosowania w obiekcie noclegowym.
- Koordynator organizuje i dokumentuje proces edukacji pracowników w zakresie rozpoznawania symptomów, że przebywające w obiekcie dziecko może być krzywdzone oraz sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje, zgodnie z procedurami przyjętymi przez obiekt.
- Koordynator opisuje każdą interwencję lub zgłoszone zdarzenie związane
z krzywdzeniem dziecka na terenie obiektu w dokumencie, który jest stworzony do tego celu (np. dziennik zdarzeń lub rejestr interwencji). - W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa, Koordynator jest odpowiedzialny za zabezpieczenie dowodów, w tym nagrań z monitoringu i przekazanie ich na wniosek służb w formie kopii listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.
- Koordynator jest odpowiedzialny za prowadzenie procedury, w sytuacji, kiedy doszło do skrzywdzenia dziecka przez pracownika obiektu lub inną osobę dorosłą, która nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Dagmor Sp. z o.o. w obiekcie noclegowym.
- Koordynator jest odpowiedzialny za monitorowanie i aktualizację SOM oraz ich dostępność zarówno dla pracowników, gości jak i innych podmiotów współpracujących z obiektem.
- Dane koordynatora są dostępne dla wszystkich pracowników i gości obiektu, również dla dzieci. Dane muszą zawierać informację, w jaki sposób można skontaktować się z Koordynatorem (adres e-mail, telefon, dostępność: dni i godziny pracy).
Zasady bezpiecznych relacji pracownik – dziecko
- Do stosowania poniższych zasad zobowiązani są wszyscy pracownicyobieku noclegowego, również inne osoby dorosłe, które mają kontakt z dziećmi na terenie obiektu, jeśli kontakt ten odbywa się za zgodą obiektu.
- Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników mających kontakt z dziećmi znajdującymi się na terenie obiektu noclegowegojest traktowanie dziecka z szacunkiem i uwzględnianie jego godności i potrzeb.
- Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracowników i inne osoby dorosłe wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.
- Zachowania i praktyki oczekiwane od pracowników
- W komunikacji z dzieckiem zachowuj cierpliwość i szacunek.
- Słuchaj uważnie dziecka i udzielaj mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji. Komunikując się z dzieckiem staraj się, by twoja twarz była na poziomie twarzy dziecka.
- Zapewnij dziecko, że jeśli czuje się niekomfortowo z jakąś sytuacją, może o tym powiedzieć tobie lub innej wskazanej osobie i uzyskać pomoc.
- Poinformuj dziecko, gdzie w obiekcieznajdują się SOM w wersji dla niego zrozumiałej. Zapewnij, że jeśli będzie miało pytania, może się zgłosić do ciebie lub innej wyznaczonej osoby.
- Przestrzegaj równego traktowania dzieci bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.
- Zadbaj o bezpieczną przestrzeń. Jeśli w obszarze, w którym pracujesz przebywają dzieci, upewnij się, że sprzęt i wyposażenie są używane w sposób zgodny z przeznaczeniem, a otoczenie jest bezpieczne (zwróć uwagę na zabezpieczenia okien i schodów, ograniczony dostęp do ruchliwych dróg, otwartej wody itd.).
- Jeśli widzisz dziecko/dzieci pozostawione bez opieki, a sytuacja może wskazywać na zagrożenie bezpieczeństwa dziecka, podejmij działania, aby odnaleźć rodzica/opiekuna.
- Zachowania i praktyki niedopuszczalne ze strony pracowników w stosunku do dzieci w obiekcie
- Nie wolno ci krzyczeć, zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać dziecka.
- Nie wolno ci bić, szturchać, popychać ani w jakikolwiek sposób naruszać integralności fizycznej dziecka, chyba, że występuje zagrożenie zdrowia lub życia dziecka.
- Nie wolno ci nawiązywać z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych ani składać mu nieodpowiednich propozycji. Obejmuje to także seksualnie komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę.
- Nie wolno ci utrwalać wizerunku dziecka w celach prywatnych ani służbowych (nagrywanie, fotografowanie) bez zgody rodziców/opiekunów dziecka i zgody samego dziecka. Dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, wtedy zgoda rodzica/opiekuna dziecka nie jest wymagana.
- Nie wolno ci nawiązywać kontaktu z dzieckiem poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych) ani spotykać się z dzieckiem poza miejscem pracy.
- Nie wolno ci proponować dziecku alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji.
- Nigdy nie dotykaj dziecka, jeśli ono tego nie chce ani w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.
Jeśli będziesz świadkiem jakiegokolwiek z wyżej opisanych zachowań i/lub sytuacji ze strony innych dorosłych lub dzieci, zawsze poinformuj o tym menagera obiektu.
ROZDZIAŁ II. PROCEDURA IDENTYFIKACJI DZIECKA PODCZAS REJESTRACJI W RECEPCJI
- Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest ustalenie tożsamości dziecka przebywającego w obiekcie i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Przeprowadzenie takiej identyfikacji jest konieczne w sytuacjach nietypowych lub podejrzanych, wskazujących na możliwe ryzyko krzywdzenia dziecka.
- Pracownik recepcji podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, która towarzyszy dziecku. Pozyskiwane dane nie są utrwalane w formie pisemnej lub elektronicznej, chyba że zaistnieje potrzeba sporządzenia dokumentów wynikających z SOM.
- Aby dokonać identyfikacji dziecka i jego relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w obiekcie, należy:
- poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem. Przykładowe dokumenty mogące posłużyć identyfikacji to: dowód osobisty, legitymacja szkolna, aplikacja MObywatel, Internetowe Konto Pacjenta, orzeczenie sądu. W przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka i osoby dorosłej lub odmowy ich okazania należy zapytać o tę relację osobę dorosłą oraz dziecko. Przykładowy schemat rozmowy z dorosłym i dzieckiem znajduje się w Załączniku nr 2.
- Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka, powinna zostać poproszona o okazanie dokumentu np. zgody notarialnej rodzica na podróżowanie danej osoby z dzieckiem lub zgody podpisanej przez rodzica dziecka wraz ze wskazaniem danych dziecka, adresu jego zamieszkania, kontaktem telefonicznym do rodzica i numerem dokumentu tożsamości/numerem PESEL osoby, której rodzic powierzył opiekę nad dzieckiem.
Jeśli osoba dorosła nie posiada żadnego z ww. dokumentów, należy poprosić ją o wypełnienie stosownego oświadczenia, zgodnie ze wzorem przygotowanym przez obiekt (załącznik nr 13). Oświadczenie powinno zawierać dane dziecka i dane dorosłego, z którym dziecko przebywa, wraz ze wskazaniem relacji jaka występuje pomiędzy dzieckiem a dorosłym. W przypadku gdy osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym dziecka, powinna oświadczyć, iż rodzice/opiekunowie prawni wyrazili zgodę na opiekę nad dzieckiem.
- W przypadku odmowy ze strony osoby dorosłej okazania dokumentu dziecka i/lub wskazania relacji należy wyjaśnić, że procedura służy zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom korzystającym z obiektu noclegowego i że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 maja 2016 roku, pracownicy obiektu muszą stosować się do przepisów z zakresu praw dziecka. Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny należy podziękować za czas poświęcony na upewnienie się, że dziecko jest pod dobrą opieką.
- W przypadku gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia dziecka, a zwłaszcza gdy odmawia on okazania dokumentu tożsamości lub dziecko nie posiada takiego dokumentu, a także odmawia złożenia pisemnego oświadczenia, należy o tym dyskretnie powiadomić przełożonego i pracowników ochrony (o ile są w tym czasie na terenie obiektu) w taki sposób, aby nie wzbudzać podejrzeń (można np. powołać się na konieczność skorzystania ze sprzętów na zapleczu recepcji, prosząc osobę dorosłą, aby poczekała wraz z dzieckiem w holu, restauracji lub innym miejscu.)
- Od momentu, kiedy pojawią się pierwsze wątpliwości, zarówno dziecko, jak
i osoba dorosła powinni być w miarę możliwości w zasięgu wzroku pracownika obiektu i nie powinni zostawać sami. - Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, przejmuje rozmowę z osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych wyjaśnień.
- W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub o popełnieniu przestępstwa na szkodę dziecka, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję. Dalej stosuje się procedurę jak w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka (patrz rozdział III).
- W przypadku, gdy świadkami nietypowych i/lub podejrzanych sytuacji są pracownicy innych działów np. serwis sprzątający, obsługa pokoi, pracownicy baru i restauracji, strefy relaksu, ochrony i in., powinni oni niezwłocznie zawiadomić przełożonego, a w przypadku jego nieobecności – osobę decyzyjną, która podejmie odpowiednie działania (patrz punkty 7 i 8 powyżej).
- W zależności od sytuacji i miejsca przełożony weryfikuje, na ile podejrzenie krzywdzenia dziecka jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji i zawiadamia policję.
ROZDZIAŁ III. PROCEDURA W PRZYPADKU OKOLICZNOŚCI WSKAZUJĄCYCH NA KRZYWDZENIE DZIECKA PRZEZ OSOBĘ DOROSŁĄ
- Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
- dziecko ujawniło pracownikowi obiektu fakt krzywdzenia,
- pracownik zaobserwował krzywdzenie,
- dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.
- Pracownik, który ma uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w obiekcie jest lub zostało skrzywdzone, powinien niezwłocznie zawiadomić przełożonego, tj. kierownika działu lub koordynatora, która zawiadamia policję. W przypadku istniejącego zagrożenia bezpieczeństwa dziecka, pracownik, który powziął uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia dziecka niezwłocznie zawiadamia policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. Niezależnie od powyższego pracownik zawiadamia o zdarzeniu Koordynatora ds. SOM.
- Należy dołożyć starań, aby utrudnić lub nawet uniemożliwić dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie dziecka oddalenie się z obiektu.
- W przypadku określonym w Kodeksie postępowania karnego można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji, osoba zatrzymana pozostaje pod nadzorem pracowników ochrony lub innych pracowników obiektu noclegowego, którzy mogą dokonać takich czynności bez narażenia swojego zdrowia lub życia.
- W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko, w miarę możliwości powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji. O ile to możliwe, należy podjąć próbę wsparcia dziecka. Załącznik nr 10
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji. Należy wyjaśnić dziecku, dlaczego zastosowano wobec niego takie ograniczenia.
- Po przejęciu dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i przekazać je Koordynatorowi, który na wniosek służb przekaże ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.
- Po interwencji należy zgłosić zdarzenie Koordynatorowi, który opisuje je w dzienniku zdarzeń lub innym dokumencie przeznaczonym do tego celu.
ROZDZIAŁ IV. PROCEDURA W PRZYPADKU PODEJRZENIA LUB STWIERDZENIA KRZYWDZENIA DZIECKA PRZEZ PRACOWNIKA LUB INNĄ OSOBĘ DOROSŁĄ
- W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez pracownika lub inną osobę dorosłą, która nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Dagmor Sp. z o.o, lecz przez podmiot trzeci, osoba, która powzięła tę informację powinna niezwłocznie poinformować o tym fakcie managera obiektu, a pod jego nieobecność, przedsiębiorcę.
- Jeżeli zagrożone jest życie lub zdrowie dziecka, osoba, która powzięła wiadomość na ten temat, powinna niezwłocznie powiadomić policję, dzwoniąc na numer alarmowy 112, podając dane własne, dane dziecka (o ile to możliwe), miejsce pobytu dziecka oraz opis okoliczności sprawy oraz powiadomić przełożonego/osobę decyzyjną, który powiadamia opiekunów/rodziców dziecka. Osoba, która powzięła wiadomość o zdarzeniu informuje także Koordynatora, co najmniej w formie mailowej/pisemnej.
- W przypadku, gdy pracownik dopuścił się wobec dziecka innej formy krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, Koordynator, po powzięciu informacji, powinien zbadać wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchując pracownika podejrzewanego o krzywdzenie oraz innych świadków zdarzenia. W sytuacji, gdy naruszenie dobra dziecka jest znaczne, w szczególności, gdy doszło do dyskryminacji lub naruszenia godności dziecka, Koordynator powinienzarekomendować przedsiębiorcy adekwatne działania personalne w stosunku do tego pracownika.
- Jeżeli osoba, która dopuściła się krzywdzenia nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Dagmor Sp. z o.o. lecz przez podmiot trzeci (np. outsourcing) wówczas należy zarekomendować zakaz jej wstępu na teren obiektu noclegowego, a w razie potrzeby rozwiązać z podmiotem trzecim umowę.
ROZDZIAŁ V. PROCEDURA W PRZYPADKU STWIERDZENIA STOSOWANIA INNYCH FORM PRZEMOCY WOBEC DZIECKA PRZEZ RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO LUB INNĄ OSOBĘ DOROSŁĄ
- W przypadku stwierdzenia krzywdzenia dziecka przez rodzica/opiekuna prawnego lub inną osobę dorosłą, z którą dziecko przebywa w obiekcie, każdy pracownik będący świadkiem takiego krzywdzenia powinien na nie stanowczo zareagować.
- Jeżeli zagrożone jest życie lub zdrowie dziecka, osoba, która powzięła wiadomość na ten temat, powinna niezwłocznie powiadomić policję, dzwoniąc na numer alarmowy 112, podając dane własne, dane dziecka (o ile to możliwe), miejsce pobytu dziecka oraz opis okoliczności sprawy oraz powiadomić przełożonego/osobę decyzyjną. Osoba, która powzięła wiadomość o zdarzeniu informuje także Koordynatora, co najmniej w formie mailowej/pisemnej.
- Jeżeli pracownik obiektu jest świadkiem przemocy fizycznej zastosowanej wobec dziecka (klapsy, szarpanie, krzyk, inne wymienione w definicji przemocy fizycznej) powinien starać się przerwać krzywdzenie i zareagować. Możliwe formy i sposoby reagowania na krzywdzące zachowania rodzica/ opiekuna/innej osoby dorosłej wobec dziecka znajdują się w Załączniku nr 11.
- W sytuacji pozostawienia dziecka poniżej 7 r. ż. bez opieki, pracownik który powziął informację o takim zdarzeniu, powinien powiadomić o tym fakcie przełożonego. Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji podejmuje decyzję o dalszym postępowaniu, biorąc pod uwagę okoliczności i mając na względzie kontekst zapisów Kodeksu Karnego i Kodeksu Wykroczeń[2]. W zależności od tego przełożony podejmuje próbę odnalezienia rodzica/opiekuna prawnego lub innej osoby dorosłej, z którą dziecko przebywa na terenie obiektu i wyjaśnia, że nie może on pozostawiać dziecka bez opieki. W sytuacji, kiedy odnalezienie rodzica/opiekuna prawnego lub innej osoby dorosłej, z którą dziecko przebywa w obiekcie nie jest możliwe, lub rodzic/opiekun prawny/inna osoba dorosła nie chce lub/i nie jest zdolna przejąć opieki nad dzieckiem, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka.
ROZDZIAŁ V: MONITORING I EWALUACJA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH
- Przedsiębiorca powołuje Koordynatora odpowiedzialnego za Standardy Ochrony Małoletnich stosowane w obiekcie noclegowym i umieszcza jego dane kontaktowe w miejscu łatwo dostępnym dla pracowników oraz gości obiektu noclegowego, w tym również dzieci.
- Koordynator określa zakres zadań oraz kompetencji w zakresie przygotowania pracowników do stosowania zapisów SOM, zasad przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposobu dokumentowania tych czynności.
- Koordynator, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, raz na dwa lata dokonuje monitoringu i ewaluacji SOM.
- Monitoring i ewaluacja obejmują weryfikację realizacji Standardów, reagowanie na sygnały naruszenia zasad i procedur oraz zaproponowanie zmian w dokumencie, zwłaszcza pod kątem dostosowania ich do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
- Koordynator przeprowadza wśród pracowników raz na 2 lata, ankietę monitorującą poziom realizacji SOM. Wzór ankiety stanowi Załącznik nr 6.
- W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać naruszenia zasad i procedur SOM w obiekcie.
- Koordynator dokonuje opracowania ankiet wypełnionych przez pracowników, sporządza na tej podstawie raport z monitoringu, który następnie przekazuje przedsiębiorcy. Przedsiębiorca wprowadza do dokumentu niezbędne zmiany
i ogłasza pracownikom nowe brzmienie Standardów Ochrony Małoletnich.
Przepisy końcowe
- Standardy Ochrony Małoletnich wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 r.
- Standardy Ochrony Małoletnich są udostępnione poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej obiektu noclegowego oraz w recepcji obiektu noclegowego.
- Standardy Ochrony Małoletnich udostępnione są w wersji zrozumiałej
i skróconej dla dzieci przebywających w obiekcie noclegowym w miejscu dla nich dostępnym oraz na stronie internetowej obiektu noclegowego.
[1] Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.).
[2] Kodeks Karny art. 160 par.1 i 2; art. 210 par.1, Kodeks wykroczeń art. 106
Wszystkie załączniki dostępne w recepcji Szerokie Wody.
Obiekt Szerokie Wody Ustka przyjmuje Gości wraz ze zwierzętami domowymi. Prosimy o zgłoszenie przyjazdu ze zwierzęciem podczas dokonywania rezerwacji pobytu. Pobyt czworonoga jest płatny według obowiązującego aktualnie cennika.
REGULAMIN POBYTU ZWIERZĄT
- Obiekt wymaga zgłoszenia pobytu psa na etapie dokonywania rezerwacji.
- Obiekt ma prawo odmówić przyjęcia zwierząt chorych lub w trakcie rekonwalescencji.
- Opiekun zwierzęcia oświadcza, że zwierzę jest zdrowe i nie stanowi zagrożenia dla innych osób i zwierząt.
- Opiekun psa zobowiązany jest do sprawowania nad nim należytej pieczy, w szczególności wyprowadzenia go na smyczy, sprzątania nieczystości, nie wprowadzania go do restauracji Laguna Marine w porze śniadaniowej, strefy SPA, gabinetu masażu oraz sali zabaw.
- Dbając o bezpieczeństwo, zwierzę powinno posiadać smycz, obrożę, kaganiec, klatkę – w zależności od gatunku zwierzęcia.
- Zwierzę musi posiadać własne posłanie.
- W ramach pobytu, Właściciel otrzymuje miseczki. Akcesoria stanowią własność obiektu i przeznaczone są wyłącznie do użytku przez zwierzę w pokoju hotelowym.
- Zwierzęta na czas śniadania pozostają w pokoju. Zabroniony jest w tym czasie pobyt zwierząt w restauracji.
- Niedopuszczalne jest wykorzystywanie hotelowych ręczników i bielizny pościelowej dla potrzeb zwierząt, przebywanie zwierząt na łóżku, sofach i fotelach oraz załatwianie potrzeb fizjologicznych w pokoju i na terenie obiektu.
- Opłata za pobyt psa o wadze większej niż 8 kg wynosi 80zł za dobę, mniejszego zwierzęcia (do 8 kg) 50zł za dobę.
- Zwierzę przebywające na terenie Szerokie Wody nie może przeszkadzać i zakłócać wypoczynku innym Gościom przebywającym na terenie obiektu. Pies nie powinien być pozostawiony sam w pokoju, jeżeli w tym czasie zakłóca spokój innych Gości.
- W przypadku, gdy pracownicy obiektu będą mieli uzasadnione podejrzenia, że pozostawione w pokoju zwierzę zakłóca pobyt innych gości, niszczy mienie obiektu, bądź może spowodować sytuację zagrożenia dla siebie lub innych gości, pracownicy Szerokie Wody będą starać się skontaktować z właścicielem w celu rozwiązania tego problemu. Jeśli kontakt będzie niemożliwy, obiekt zastrzega sobie możliwość wejścia personelu do pokoju Gościa również z ewentualną pomocą odpowiednich służb i usunięcia zwierzęcia z Obiektu do najbliższego schroniska dla zwierząt. Wszystkie koszty wynikłe z powyższych czynności pokrywa właściciel zwierzęcia.
- Właściciel zwierzęcia odpowiada za czystość po nim – w pokoju, częściach
ogólnodostępnych, jak również na terenie otaczającym Szerokie Wody. Prosimy o sprzątanie po swoim pupilu (torebki na nieczystości dostępne są w recepcji). - Właściciele kotów muszą posiadać kuwetę z piaskiem i opróżniać ją do plastikowej torby, którą następnie będą wyrzucać do pojemnika wskazanego przez pracownika Szerokie Wody.
- Sprzątanie pokoju, w którym przebywa zwierzę odbywa się wyłącznie podczas obecności jego właściciela/opiekuna lub podczas nieobecności zwierzęcia. Prosimy o kontakt z Recepcją w celu ustalenia godzin sprzątania.
- Właściciel zwierzęcia ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia mienia hotelowego i prywatnego innych gości spowodowane przez jego zwierzę.
- Gość przyjeżdżający ze zwierzęciem w trakcie meldunku poświadcza pisemnie fakt zapoznania się z powyższym regulaminem i jego akceptację.
Regulamin warunków rezerwacji i anulacji pobytu
- Rezerwacji można dokonać w formie
a) ustnej (telefoniczna, dokonana bezpośrednio w obiekcie)
b) pisemnej (e-mail, formularz na stronie, system rezerwacji) - Wysłane potwierdzenie rezerwacji stanowi umowę między osobą dokonującą rezerwacji a obiektem.
- Osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do wpłaty zadatku zgodnie z informacjami zawartymi w otrzymanym potwierdzeniu rezerwacji.
- Wpłacony zadatek podlega zaliczeniu na poczet ceny usługi noclegowej objętej potwierdzeniem rezerwacji. W przypadku niedopełnienia warunków obiekt ma prawo anulować niezagwarantowaną rezerwację na korzyść innej osoby.
- Kwota wpłacona tytułem zadatku nie podlega zwrotowi.
- W przypadku anulowania rezerwacji obiekt obciąży gościa kwotą w wysokości 30% wartości całego pobytu.
- W sytuacji losowej, na podstawie pisemnego zgłoszenia do recepcji przez rezerwującego, istnieje możliwość przeniesienia zadatku na inny termin, przy czym zgłoszenie powinno nastąpić nie później niż 30 dni przed przyjazdem. Pozostałą kwotę (kwota podana w potwierdzeniu rezerwacji pomniejszona o kwotę wpłaconą jako zadatek) należy zapłacić w recepcji w dniu przyjazdu.
- W sytuacji związanej z pandemią COVID-19 stale aktualizujemy nasze zasady anulowania rezerwacji, aby zapewnić jak największą elastyczność i komfort planowania wyjazdów. Kwota zadatku jest wymieniana na voucher, który można zrealizować w terminie 365 dni. Rozwiązaniem jest również przeniesienie terminu rezerwacji na dogodny dla gościa z uwzględnieniem warunków cenowych w okresie nowo powstałej rezerwacji.
- Zgodnie z informacjami zawartymi w potwierdzeniu podany termin pobytu jest wiążący dla obu stron. W przypadku skrócenia pobytu, obiekt nie zwraca wpłaconych środków.
- Umowa, którą stanowi potwierdzenie rezerwacji wygasa w dniu wyjazdu podanym w otrzymanym potwierdzeniu.
- Istnieje możliwość pobytu wykraczającego poza termin podany w potwierdzeniu rezerwacji. Chęć przedłużenia pobytu należy zgłosić w recepcji najpóźniej w dniu poprzedzającym wymeldowanie z obiektu. Obiekt przedłuży pobyt w miarę możliwości.
- Spory między gościem a obiektem będą rozpatrywane przed sądem właściwym dla siedziby obiektu.
Regulamin parkingu prywatnego przy obiekcie hotelowym Szerokie Wody Sea & Sand ul. Limanowskiego 8a, 76-270 Ustka
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z parkingu znajdującego się przy obiekcie
hotelowym Szerokie Wody Sea & Sand, prowadzonym przez „Dagmor” sp. z o.o., zwaną dalej
Operatorem. - Parking działa na zasadach krótkoterminowego najmu miejsca parkingowego.
- Parking jest parkingiem płatnym.
- Parking jest parkingiem niestrzeżonym.
- Parking działa całodobowo przez wszystkie dni tygodnia. Operator może zdecydować o
okresowym, częściowym lub całkowitym wyłączeniu Parkingu z użytkowania. - Korzystający z Parkingu zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed
wjazdem na teren Parkingu.
§2 Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie zwroty oznaczają:
- Korzystający – osoba pozostawiająca Pojazd na Parkingu.
- Operator – „Dagmor” sp. z o.o., ul. Limanowskiego 8a, 76-270 Ustka, Sąd Rejonowy
Gdańsk – Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
numer KRS 0001026972, kapitał zakładowy 750.000,00 zł., - Restauracja – restauracja Laguna Marine w obiekcie hotelowym Szerokie Wody Sea &
Sand. - Parking – wydzielona i oznakowana przez Operatora część nieruchomości przy ul.
Limanowskiego 8 w Ustce z wyznaczonymi miejscami parkingowymi. - Recepcja – recepcja obiektu hotelowego Szerokie Wody Sea & Sand.
- Miejsce Parkingowe – wydzielone miejsce na Parkingu przeznaczone do postoju jednego
Pojazdu. - Pojazd – pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością
przekraczającą 25 km/h z wyłączeniem ciągników rolniczych i zespołu pojazdów.
§3 Umowa najmu miejsca parkingowego
- Parking przeznaczony jest wyłącznie dla Pojazdów, w których za przednią szybą
umieszczony został identyfikator. - Kierujący pojazdem z chwilą wjazdu na Parking zawiera umowę o najem miejsca
parkingowego z Operatorem na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie i
ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn.
zm.). - Potwierdzeniem zawarcia umowy przy wjeździe na Parking jest zgłoszenie do recepcji.
- Poprzez wjazd na teren Parkingu Korzystający wyraża zgodę na warunki niniejszego
Regulaminu i zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania jego postanowień - Parking jest czynny 24 godziny na dobę i przeznaczony jest dla gości hotelowych oraz dla
klientów Restauracji. - Parking jest parkingiem płatnym. Za korzystanie z Miejsca Parkingowego pobiera się
opłatę uzależnioną od sezonu w wysokości:
1. od 35 zł do 70 zł (słownie: od trzydziestu pięciu złotych do siedemdziesięciu złotych) za
każdą rozpoczętą dobę dla gości obiektu hotelowego Szerokie Wody Sea & Sand. - W Recepcji Korzystający otrzymuje identyfikator, który uprawnia do korzystania z
Parkingu. - Umowa najmu kończy się wraz z chwilą wyjazdu z Parkingu przez Korzystającego. Przed
opuszczeniem parkingu korzystający zobowiązany jest do oddania w Recepcji
identyfikatora oraz rozliczenia się za czas korzystania z parkingu. - Korzystający, który nie odda identyfikatora, obciążony zostanie przez Operatora karą
umowną w wysokości 200 zł. - Płatność za korzystanie z Parkingu dokonywana jest bezpośrednio przed opuszczeniem
Parkingu przez Korzystającego. Od momentu uiszczenia opłaty za korzystanie z Parkingu,
Korzystający powinien w przeciągu 10 minut opuścić Parking. - Właściciel Pojazdu pozostawionego na Parkingu bez identyfikatora obciążony zostanie
przez Operatora karą umowną w wysokości 200 zł. W takim przypadku Operator
wykorzystuje numer rejestracyjny pojazdu w celu ustalenia tożsamości jego właściciela
oraz zapewnienia możliwości dochodzenia roszczeń.
§4. Zasady korzystania z Parkingu
- Na Parkingu obowiązują przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251) oraz postanowienia Regulaminu. - Korzystający zobowiązani są do parkowania Pojazdów wyłącznie w wyznaczonych do
tego miejscach parkingowych.
§5. Odpowiedzialność z tytułu korzystania z Parkingu
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za pojazdy, ich wyposażenie i inne mienie
pozostawione w Pojazdach. - Korzystający odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone przez siebie i inne osoby
korzystające z pojazdu. - Korzystający zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia w Recepcji wyrządzonej
lub zauważonej szkody.
§6. Zasady bezpieczeństwa
- Na terenie parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- Teren Parkingu nie jest objęty monitoringiem wizyjnym.
- Na terenie parkingu bezwzględnie zabrania się:
- palenia tytoniu i używania otwartego ognia,
- spożywania alkoholu,
- składowania paliw, substancji łatwopalnych i toksycznych, jak również opróżnionych pojemników po takich substancjach,
- postoju pojazdu z pracującym silnikiem,
- parkowania pojazdów z nieszczelnym układem paliwowym, układem olejowym, układem chłodzenia lub z innymi uszkodzeniami mogącymi spowodować zniszczenie parkingu.
- Na terenie Parkingu zabrania się:
- mycia, naprawy, odkurzania pojazdów,
- wymiany płynów w pojeździe,
- napełniania czy uzupełniania paliwa lub olejów, innych czynności mogących mieć
negatywny wpływ na środowisko naturalne.
§7 Ochrona danych osobowych
- Na podstawie art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane
dalej RODO, informujemy, że Administratorem danych jest Dagmor sp. z o.o., ul.
Limanowskiego 8a, 76-270 Ustka, numer KRS 0001026972. - Celem przetwarzania danych osobowych jest: wykonanie umowy krótkotrwałego
zakwaterowania oraz świadczenie innych usług, zapewnienie bezpieczeństwa mienia i
osób, zabezpieczenie możliwości dochodzenia roszczeń. - Podstawa przetwarzania danych osobowych: art. 6 ust. 1 lit b) (wykonanie umowy
krótkotrwałego zakwaterowania, świadczenie usług) i f) (dochodzenie roszczeń) RODO. - Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania
przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym
momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych w Warszawie. Szczegółowe zasady realizacji podanych
określone zostały w RODO. - Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do korzystania z Parkingu.
6. Dane udostępnione przez Panią/Pana mogą zostać przekazane podmiotom, które na
podstawie przepisów prawa oraz stosownych umów przetwarzają dane osobowe, dla
których administratorem jest Dagmor sp. z o.o. - Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa
trzeciego lub organizacji międzynarodowej. - Dane osobowe przechowywane przez okres wynikający z umowy oraz z przepisów
dotyczących rachunkowości oraz dodatkowo prawa cywilnego w zakresie dotyczącym
wykonywania umowy oraz dochodzenia roszczeń z niej wynikających.
§ 8
Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania Parkingu należy zgłaszać do Recepcji pod nr tel.
536 447 499 lub na e-mail: recepcja@szerokiewody.pl